12 Yaşa Uygun Kitaplar

12 Yaşa Uygun Kitaplar

Kötü olduğunu biliyoruz, ama insanlar hala bunu yapıyor, bu yüzden hala bunun hakkında konuşmamız gerekiyor.



Ne zaman TreeHugger'da seyahat hakkında yazsak, kaçınılmaz olarak hava seyahatinden bahsettiğimizden hoşlanmayan okuyucular var. 


Bunu yapmamamız gereken bir şeyin meşrulaştırması olarak görüyorlar, ama sanırım hava yolculuğunu tamamen reddetmek bu gün ve yaşta gerçekçi değil. İnsanlar gerekçelendirilebilir ya da değil birçok farklı nedenden ötürü uçarlar ve bunu daha az müdahaleci, daha çevre dostu bir şekilde yapmaya gayret etmek her zaman iyi bir fikirdir.

Bununla birlikte, gezginler arasında etkisinin bilinmesi çok önemlidir. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi, yurtdışında bir gidiş-dönüş uçuşu 12 yaşa uygun kitaplar almanın bir metrik ton karbon ürettiğini, yani bir yıl boyunca her gün çalışmak üzere 20 mil (35 km) bir Prius sürüşüne eşdeğer olduğunu belirtti. Hepimiz daha az uçmaya çalışmalı ve gittiğimizde daha uzun kalmalıyız, ancak herkesin etkisini azaltmak için yapabileceği şeyler var.

1. Gerçekten uçmak zorunda mısın?

Soru sorulmalı: o uçağı almak gerekli mi? Trenler, özellikle demiryolu sisteminin iyi organize edilmiş ve geniş kapsamlı olduğu Avrupa'da dolaşmak için harika bir çevre dostu yoldur. Kuzey Amerika'da bir tren gezisi planlamak, yolculuğun odak noktası olabilir.

2. En verimli yakıt havayolunu seçin.


Havayollarının yakıt verimliliğine ilişkin bir 2106 çalışması, ne kadar yakıtın yantığı konusunda taşıyıcılar arasında büyük bir tutarsızlık olduğunu ortaya koydu. Bu, iki ana farklılıktan kaynaklanır - premium koltuk sayısı (bunlar daha fazla yer tutar) ve uçak tipi. ABD'de Alaska Havayolları, en verimli yakıt olanı, ardından Frontier ve Spirit'i takip ederken, Virgin America ise en az verimli oldu. Avrupa'da, Norveç Havayolları İngiliz Hava Yolları'ndan en kötü sıralamaya göre yüzde 51 daha verimli. Kanada ve ABD'de, Porter Havayolları jetlerden çok daha az uçan ve jetlerin yaptığı yakıtın yüzde 64'ünü kullanan turboprop uçakları kullanmaktadır.

3. Ekonomide oturun.

Atmosferik bilimci Peter Kalmus, mükemmel bir kitap olan The Being the Change isimli kitabında, birinci sınıfta oturmanın ekonomideki 0,5 kg CO2e ile kıyaslandığında, yolcu mili başına 1.5 kg C02 eşdeğerini yayar. Dünya Bankası tarafından yapılan bir 2009 araştırması, birinci sınıf koltukların, ekonomi meslektaşlarından (Smithsonian yoluyla) 9 kat daha fazla karbon ayak izine sahip olduğunu hesaplamıştır. Söylemeye gerek yok, bir dahaki sefere olmak için iyi hissetmelisin.

4. Karbon ofsetlerini satın alın.

Bu bir Band-Aid çözümü, ama hiç yoktan iyidir. Bunları gönüllü olarak satın aldığınız sırada bazı uçak biletlerine ekleyebilirsiniz; Bunu bir yükseltme olarak düşünün, çevreden eşdeğer miktarda karbon çıkarır. Burada karbon ofsetlerinin nasıl 12 yaşa uygun kitaplar kullanıldığı hakkında daha fazla bilgi edinin. (Peter Kalmus bu nosyona katılmıyor. İddialarından biri, bir şirketin ağaçlandırılmış bir ağacın yüzyıllarca bozulmadan kalmasını garanti edemeyeceğidir. Değişim Olmak adlı kitabında daha fazlasını okuyun.)

5. Gündüz uçuşu seçin.


Gün içinde uçmanın daha çevre dostu olduğuna inanılıyor çünkü bir uçak, bir uçağın arkasında görülebilen egzoz tüyleri, Dünya'dan bir miktar güneş ışığını yansıtır. Gece uçuşları daha büyük bir ısınma etkisine sahiptir, çünkü David Suzuki Vakfı'nın da belirttiği gibi, aksi takdirde dünyadan kaçacak olan çarpışmaları yakalarlar.

6. Kesintisiz bir uçuş yapın.

Bir uçuşun emisyonlarının yaklaşık yüzde 50'sinin kalkış ve inişten geldiği gibi, etraftaki vergilerin yanması ve bir pisti beklerken yakılan yakıttan bahsetmeyin, böylece daha fazla azaltabilirsiniz, o kadar iyi.

7. Mümkün olduğunca hafif bir şekilde paketleyin.

Sadece daha kolay, daha hızlı ve daha keyifli yolculuk yapmakla kalmaz, uçaktaki toplam ağırlığı azaltır, bu da daha az yakıt yakılmasını sağlar. Yolda paket gardıropları ambalajlamak için ipuçlarımızı okuyun: Her gezi için hafif bir şekilde nasıl paketlenir ve seyahat kapsül gardıropu oluşturun.

Bu yüzden güzel şeyler yapamıyoruz.


Yaklaşık 200 milyon yıl önce, şimdi kuzeydoğu Utah'da kurak bir tatlı olan, 8 metre boyunda raptor ailesinin üyeleri daha sonra çamurlu, yosunlu bir bataklıktı. Etobur dinozorlar, dilophosaurus, bataklığın kenarında avını pusuya düşürmek için 12 yaşa uygun kitaplar özel bir yeri tercih etti. Uyanıklarında, kumtaşı içinde bir slickrock eğimi olan yüzlerce ayak izi bıraktılar. 3 ila 17 inç arasında değişen üç parmaklı parkurlar, Red Fleet State Park'ta bir yıldız çekiciliğine dönüştü.

Ne yazık ki, ne yazık ki, bir grup gerizekalı taş levhaları kopartıyor ve aşağıya suya fırlatıyor.

“Bu sorun son altı ay içinde arttı; O zamana kadar en az 10 dinozor parçasının muhafazakâr bir tahminiyle, ”diye ekliyor Park'ın web sitesi.

Ayak izleri aslında fosiller olmasa da, Utah Yasası altında aynı korumaya sahiptirler - onları yok etmek suçtur.

Park müdürü Josh Hansen, “Rayları içeren taşları değiştirmek yasa dışıdır” diyor. “Onları bu şekilde rahatsız etmek, bir vandalizm eylemidir”.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Tasarım

Devore Yıkama

Enzim Yıkama