En Çok Okunan Çocuk Kitapları

En Çok Okunan Çocuk Kitapları

Başka bir deyişle, karbon transferleri tüketim ve karbon üretimi ile ilgili olduğundan daha fazladır. Karbonun bir tatil yapmasını izleyerek ilginç şeyler öğreniyorsunuz; Kanadalılar ve Meksikalılar çok sayıda ülkeyi ziyaret ederken, Amerikalılar ve Çinliler kendi ülkelerinde kalmaya eğilimliler. 



Aslında ABD, ABD nüfusunun onda birine sahipken, tüm ABD’de toplamda daha fazla seyahat eden karbon var. Ama ne olmuş yani? 


Seyahat ettiğimde karbon ayak izlerim daha yüksek olabiliyor, çünkü ben daha sık yerim, ama ben de yürürüm, bisiklet ya da toplu taşıma araçlarını kullanıyorum. Bir şeyler satın alabilirim ama bunu evde de yaparım.

Her yerde uçacak mıyız? Tabii ki değil. Grist'in meteoroloğu Eric Holthaus, 2014 yılında uçmayı bıraktı ve bunun yerine Hıristiyan Bilim İzleyicisi'ne yerel geziler düzenlediğini söyledi.

Holthaus, “Konuştuğumuz şey kültürde bir değişim, daha fazla yerel seyahatten ya da daha yavaş seyahatten mutluluk almaktır” diyor. İnsanların en çok okunan çocuk kitapları bir kaç gün veya hafta boyunca dünyanın dört bir yanına seyahat ettiği bir jet yerleştirme kültürü “yaşanabilir bir gelecekle uyumlu değil”.

O haklı. Daha çok insan uçuyor, yeni ve daha büyük havaalanları inşa ediliyor ve insanlar daha zengin hale geldikçe seyahat daha büyük bir alana sahip oluyor. Ancak bu çalışmanın yanlış yorumlandığını düşünüyorum. CO2 sınırları tanımıyor, ancak bu çalışma her şeyden önce görünüyor.

Seyahatin karbon ayak izi, düşündüğümüz kadar üç veya dört katı değil; Sadece karbonumuzu yanımıza alıyoruz. Günlük hayatın eşyalarını çıkarmalısın.


MNN.com'daki kardeş sitesi Starre Vartan bu araştırmaya bakıyor ve seyahat ettiğimizde karbon ayak izimizi azaltmak için elimizden gelenin en iyisini yapmaya devam edebiliyoruz.

Seyahat etmeyi seviyorsanız, etkisini azaltmanın çözümleri nelerdir? Eve daha yakın tatil yapmak, emisyonları azaltmanın basit bir yoludur. (Yaz gölünü geri getirelim!) Otellerde kaldığınız zaman, ya da daha iyisi, daha küçük, aile tarafından işletilen, çevre dostu konaklama için ev temizliğini her zaman reddedebilirsiniz. Bir araba kiralamak yerine toplu taşıma araçlarını kullanın ve ışığı paketleyin.

Bitkiler insanlar da olduğu için mi?

"Birisi bununla ilgili gerçek bir çalışma yap" bölümünden, IKEA tüm hisleri olan bir video yaratır, ama belki de çok fazla bilim değildir.

İsveçli şirketin BAE bölümü, şirketin #SayNoToBullying kampanyasını desteklemek için iyi bir ilham verici pazarlama videosu (iyi bir ilham verici pazarlama video müziği ile tamamlandı) oluşturmak için reklam ajansı Memac Ogilvy Dubai ile çalıştı.

Sonra gittiler ve bir bitkiye zorbalık yapmaya başladılar.


"Bitkiler insanlarda olduğu gibi, hisleri vardır. Öyleyse, bir bitki övgü ile beslendiğinde ve diğeri olumsuz sözlerle beslendiğinde ne olur?" şirket sorar.

“Zorbalığın etkileri üzerine farkındalık yaratmak için bir sosyal deney” diyen ekip, iki Dracaena fabrikasını mağazalarından birinden aldı en çok okunan çocuk kitapları ve bir okula yerleştirdi. Çocuklardan bazılarının ses kaydı döngülerine yardımcı olmalarını, yarısı övgülerle, ortalama şeylerle yardıma çağırdılar - daha sonra bantlar 30 gün boyunca bitkiler için çalındı.

Her iki tesis, aksi takdirde aynı bakımı aldı; aynı su, ışık ve gübre. Ancak biri övülürken, diğeri sözlü tacize maruz kaldı.

Bunun nereye gittiğini biliyorsun, değil mi? Övgü dolu bitki gelişti, zorbalık bitkisi soldu.

Yani, ben, bitkileri antropomorfize eden bir insan olmanın - ve zorbalığı küçümseyen - tabi ki buna tapıyor. Ama ben, bilimi ve uygun bilimsel protokolü seven ben, "sözde-bilim? Anekdotu? Tesadüf? Aldatmaca?" Başka bir şey yoksa, neden bitkilerin İngilizce'yi anlayabildiğini düşünelim?

Şimdi, bitkilerin düşündüğümüzden çok şeyleri daha bilinçli hale getirdiğine dair çok sayıda araştırma var - ve hepimiz bitkilerle konuşmanın onların gelişmesine yardımcı olduğunu biliyoruz, değil mi? Bitkiler bazı şeyleri bir anlamda algılar; Zorbalık kurbanı, sözlerin sert tonunun bir tehdit olduğunu sezebilir mi? Ama çocuklar sadece sözlerini söyleyerek kötülükle konuşmadılar. Peki ne veriyor? Bu sadece bir pazarlama numarası mı?

Tüm bunlara karşı kuşkuyla yaklaşmak, Adweek'teki David Griner, bitkilerin aynı miktarda ışık, su ve besin aldığını doğrulamak için reklam ajansına ulaştı. O yazıyor:


Ogilvy Dubai'deki bir reklam ajansından, her iki santralin sözlü mesajlar haricinde aynı muameleye tabi tutulduğu meşru bir proje olduğunu tekrar teyit ettiğini duyduk. Ajansın projeyle ilgili “çok fazla soru” aldığını söylüyor ve “sonuçları gördüğümde oldukça etkilendiğini” itiraf ediyor.

Yine de, sonuçların ne olacağından emin olmadıkça ya da bir şekilde hileli olmadıkça, denemek için riskli bir deney olurdu, çünkü "hey çocuklar, kötüye kullandığımız zaman bitkiye bir şey olmadı" çok aydınlatıcı bir ders olmazdı. . Ne en çok okunan çocuk kitapları olursa olsun, öğrencilerin bundan çok fazla şey aldıklarına eminim - ve biliyorum ki, bir tanesi için # TeamDon'tBullyPlants. Şimdi sadece bunun için meşru bir çalışma yapabilseydik, onu bir kez ve her şey için halledebilirdik.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Tasarım

Devore Yıkama

Enzim Yıkama