Sistem Biziz

Sistem Biziz

Bütün bu yeşiller göz korkutucu görünebilir, ama kutunun dışında düşünmüyorsanız da değil! İşte bazı tarif fikirleri.



Son yedi yıldır aynı CSA (topluluk destekli tarım) paylaşımına abone oldum. 


Haziran ayından Kasım ayına kadar haftada yaklaşık 350 hane beslenen bir aile çiftliğinden geliyor. Her hafta canlı, renkli, besleyici yoğun ve kesinlikle lezzetli tarladan taze bir kutu sebze alırız.

Bunca yıldan sonra, yaz aylarında herhangi bir noktada ne alacağım konusunda iyi bir fikrim var ama sevdiğim hisse için hala sürpriz bir unsur var. Belki sistem biziz de yeni bir ürün, ya da yemeye alışık olmadığım bir şeyin bolluğu, bunun bir hafta boyunca ailemin diyetine dahil edilmesi gerekiyor. Bu sürekli bir yaratıcı meydan okuma.

Bugün kullandığım sebzelerden bahsetmek istiyorum çünkü eğer bir CSA payınız veya kendi sebze bahçeniz varsa, hepsini nasıl kullanacağınız konusunda da ilham kaynağı olabilirsiniz. Yılın bu zamanında kaçınılmaz tema yeşiller - kışın salatasız günlerden hoş bir değişiklik. İşte bu günlerde ailem ne yiyor.

Kale, CSA alımında 'özgür seçim' öğesi. 


Bu da insanların bir hafta içinde yemek yiyebileceklerini düşündükleri kadarını alabilecekleri anlamına geliyor. Genelde bu benim için çok şey ifade ediyor, çünkü sahip olduğumda kullanacağımı düşünüyorum. Ayrıca, Amerika'nın Nutritious Delicious adlı Test Mutfağında yeni bir yemek kitabında lahana salatası salatası keşfettim. (Evet, tüm lahana salatası trendinin arkasında birkaç yıl olduğumun farkındayım.) Salatayı yapraklarını 10 dakika boyunca sıcak suya daldırmak için önerilen yöntemi sevdim; Onu yemeyi daha kolay hale getirecek kadar yumuşatır.

Geçtiğimiz yaz başlarında yapılan bir tedavi, sarımsak scapes, daha sonra soğanlar geliştirmek için kesilmesi gereken sarımsak bitkilerinin kıvırcık yılan benzeri yeşil kısımlarıdır. Kürekler, ampullerden daha az belirgin olsa da garnitür bir lezzete sahiptir. Ben sarımsak scape pesto yapmak için kullanılır, ama şimdi yarım maydanoz veya kişniş ve yarım kabaca doğranmış sarımsak scapes kullanarak, chimichurri bağladım. Zeytinyağı, sistem biziz taze sıkılmış limon, bir kaşık dolusu şarap sirkesi, tuz, karabiber ve acı biber gevreği ile karıştırıyorum. Sonuç, ızgara sebzeler ve etlerden yumurta, patates salatası ve çorbaya kadar her şeyle harika bir şekilde giden, ferahlatıcı, serinletici bir sostur.

Her zaman bir tarife adapte olan bu işe yaramaz sebzelerden biri olduğu için, ev brokoli almaktan her zaman mutlu oluyorum. 


Bir Tayland yeşil hindistan cevizi köründe kendi kendine ait, vejetaryen tacos için baharatlı ve kavrulmuş olabilir, ya da rekor sürede tablo üzerinde tatmin edici bir yemek almak için benim en sevdiğim yollarından biri olan kremalı bir çorba dönüştü. Ölü basit bir brokoli (veya karnabahar) çorbası için harika bir tarifim var: iki soğan sote edin, iki başlı brokoli ve 6 bardak stok ekleyin, yumuşak pişirin, sonra karıştırın. Bu arada, 1/2 bardak tereyağı, 1/2 bardak un, 1 bardak süt ve 1 fincan krema ile bir roux yapın. Çorbayı çorba ve mevsime çırpın. Roux, çoğu yemek tarifinden daha kalın ve daha çekici hale getirir. Bu yılın başında, tek bir kaseyi sarımsak scape chimichurri ile bitirdim.

Bunlar beyaz turplar, tatlı çıtırlığın küçük küçük küreleri gibi görünüyor. Onları soymak bir güçlük olabilir, çünkü çok küçükler, ama derileri biraz chewy. İnce dilimle dilimleyin ve patates veya doğranmış sebzeli salataya ekleyin; Neredeyse bir salatalık gibiler. Onları çiğ olarak yiyebilir, humusa batırılabilir veya biraz tuz alabilirsin.

Geçen hafta iki çok büyük şeker özlü şefi aldım, çok aşina olmadığım bir şey. 


Biraz acı bir tada sahip ama büyük bir çıtır çıtır, bu yüzden diğer salata yeşillikleri ve kremalı sosları karıştırıyorum. CSA çiftçisi bize bir bültende mükemmel ızgara, kızarmış ve kavrulmuş olduğunu anlattı. Nasıl yemek yemeyi seversin?

Yaz mevsiminde uçarken, yer çekimine meydan okuyan polenle dolu bumblebe'lerin harikası, çocuklarımıza bu müthiş canlılar hakkında sistem biziz kendi deneyimlerinden çok anlattığımız masallara giderek artan bir şekilde aittir. Arı popülasyonları çökerken, bazıları diğer küçük arı türlerinin bombus arıların işini üstlenebileceğini düşünmüşlerdir.

Ama bu yanlış bir umut gibi görünüyor. Daha küçük arıların aslında arıların yavruları için önemli bir protein kaynağı olan polen bitkilerini soyduğunu, ancak poleni bitkilerden erkeklerin dişi kısımlarına tesadüfen aktarmadığı anlaşılmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Tasarım

Devore Yıkama

Enzim Yıkama